الگوریتم کبوتر گوگل(Google pigeon algorithm)، یکی از الگوریتمهای مهم در سئو به حساب می آید. اگر می خواهید سایت کسب کار شما سئو خوب و مناسبی داشته باشد، باید به خوبی با الگوریتم های سئو گوگل آشنا شوید. در ادمه با ویستا تیم همراه باشید تا با الگوریتم کبوتر گوگل Google pigeon algorithm بیشتر آشنا شوید.
الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟
الگوریتم کبوتر، الگوریتمی محلی یا local است که باعث سئوی محلی سایت می شود. سئوی محلی، به معنای سئو بر حسب مکان است. طبق الگوریتم کبوتر ، کسب و کارها و مکان هایی که نزدیکتر به کاربر هستند، در نتایج جستجو نشان داده می شوند. برای این که هنگام جستجو سایت کسب کار شما یا موقعیت مکانی آن دیده شود باید آن را روی نقشه گوگل ثبت نمائید.
حالا سئو بر حسب مکان به دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
بر اساس این روش جستجوها بر اساس مختصات جغرافیایی کاربران تعیین می شود و در نتایج جستجو به کاربران ارائه می گردد.به عنوان مثال، شما در یکی از شهرهای اطراف اصفهان حضور دارید و به دنبال نزدیک ترین باشگاه ورزشی به محل زندگی خود هستید. در این لحظه شروع به جستجو در گوگل می کنید و لیستی از باشگاه های نزدیک به محل خود را در صدر نتایج جستجو مشاهده می کنید.گوگل نتایج موجود را بر اساس آیتم های مختلفی همچون google maps، google business و غیره برای مشخص نمودن محل شرکت و کسب و کارهای گوناگون مرتب و در نتایج به کاربران ارائه می دهد.
شاید شما هم در عنوان بعضی از سایتها دیده باشید که نوشته اند: طراحی اپلیکیشن در اصفهان. این سایتها، برای موفقیت در سئوی محلی و رعایت اصول الگوریتم کبوتر از عبارت «دراصفهان» استفاده می کنند. اگر افراد ساکن اصفهان خدمات طراحی اپلیکیشن را جستجو کنند، این سایتها در ابتدا به آنها نمایش داده می شود.هم چنین اگر دقت کرده باشید، بعضی از سایتها در صفحه درباره ما، از گوگل مپ استفاده می کنند و مکان شرکت خود را نشان می دهند. این موضوع، روی سئوی محلی این سایتها تاثیر می گذارد.
پیشنهاد مقاله مطالعه کنید
سئوی محلی local seo چیست؟ توضیحات مقاله
الگوریتم کبوتر گوگل در چه تاریخی شروع به کار کرد؟
شرکت گوگل الگوریتم کبوتر را در ۲۰ آگوست ۲۰۱۳ راه اندازی و ایجاد کرد. این الگوریتم ابتدا در کانادا، سپس در انگلستان و بعد در کانادا و استرالیا اجرا شد. بزرگترین نتیجه الگوریتم کبوتر روی جستجوهای محلی بوده است. این الگوریتم، به کسب و کارهای محلی اجازه می دهد که مشتریان خود را راحت تر به سمت خود جذب کنند.
هدف شرکت گوگل از راه اندازی الگوریتم کبوتر چه بوده است؟
مهم ترین هدف شرکت گوگل، کسب رضایت کاربرانش است،زیرا تمام درآمد گوگل از طریق تبلیغات و جستجو به دست می آید و باید افراد را در کنار خود نگه دارد.هدف شرکت گوگل این است که افراد به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. گوگل دوست دارد که عالی ترین گزینه را به کاربر خودش نشان دهد و همواره رضایت کاربران خود را به دست بیاورد. الگوریتم هایی که برای وب سایتها طراحی می شوند، به این منظور طراحی می شوند که سایتها با بهترین امکانات و نتایج را در رتبه های بالاتر قرار دهد. سایتهایی که خوب سئو شده باشند و کاربران، تجربه خوبی از بازدید آن داشته باشند، در رتبه های بالاتر گوگل قرار می گیرد.
بااستفاده از الگوریتم کبوتر گوگل، سئوی سایت خود را ارتقا دهید؟
برای اینکه بتوانید با استفاده از الگوریتم کبوتر، سایت خود را بهینه تر کنید، باید موارد زیر را انجام دهید:
- مکان کسب و کار خود و به صورت دقیق روی نقشه گوگل مشخص کنید.
- تمام اصول مهم برای سئوی سایت را رعایت کنید.
- لینک سازی کنید، محتوای جذاب تولید کنید و کاری کنید که اعتبار سایت شما بیشتر شود
- در عنوان سایت خود، مکان خود را قرار دهید
- اگر می خواهید به خوبی در جستجوهای محلی حضور داشته باشید، ویدئو، عکس و متنهایی تهیه کنید که با مکان کسب و کار شما در ارتباط هستند.
- خدمات کسب کار خود را با کیفیت بالاتر برسانید
- حذف محتواهای تکراری و قدیمی،
- اگر می خواهید جزو نتایج سئوی محلی باشید و اصول الگوریتم کبوتر را به خوبی رعایت کنید، کاری کنید که هیچگونه تخلفی از سایت شما سر نزند. استفاده از ترفندهای نادرست و تخلف، به سئوی سایت شما بسیار آسیب می زند.
پیشنهاد مقاله مطالعه کنید
اشتباهات رایج در سئو توضیحات مقاله