یکی از مهمی ترین عناصر تبلیغاتی و برند سازی یک کسب و کار طراحی لوگو حرفه ای و مناسب آن تجارت می باشد . لوگو اولین چیزی است که مخاطب شما آن را می بیند و با آن ارتباط برقرار می کند.این همان تصویری است که مردم زمانی که نام شرکت شما را می شنوند، میشناسند و در ذهن خود تصور می کنند . طراحی لوگو به طوری که مشتری به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند ، هدف آنرا درک کند و فراموشش نکند از جمله موارد اصول طراحی لوگو به شمار می آید
طراحی لوگو با توجه به سلیقه افراد و حوزه کاری می تواند متفاوت باشد. طرح لوگو می تواند تصویری و یا نوشتاری باشد. آنچه که حائز اهمیت است این است که لوگو طراحی شده بتواند مفهومی را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به بیننده آن القا کند.لوگو میتواند ترکیبی از نشانهها , حروف و نماد باشد که مشخصه یک برند است
طراحی لوگو و نشان تجاری در تهران
توجه به این نکته بسیار مهم است که وظیفهی طراحی لوگو و نشان تجاری شناساندن است، نه توضیح دادن. طراحی لوگو همچون صورتِ سازمان شماست. چهره یی که مشتریان و همکاران، شما را با آن بازخواهند شناخت و چه بهتر که سازمان شما با طراحی لوگوخاص چهره یی زیبا، جذاب و به یادماندنی اطمینان بخش داشته باشد.
طراحان ویستا بعد از بدست آوردن سلیقه مشتری در چهارچوب تصاویر ، اشکال ، نمادها ، فونت ، رنگ ها و دیگر عناصر موثر در طراحی لوگو ، شروع به تحقیق و جمع آوری اطلاعات در زمینه فعالیت مشتری می کنند. سپس با توجه به اینکه یک لوگوی موفق باید شعار و پیام شرکت ها و کمپانی ها را به طور غیرمستقیم به مخاطبان برساند ، مفاهیم بدست آمده از این تحقیقات را کنار یکدیگر قرار داده و شروع به ایده طراحی لوگو می کنند و بعد از مراحل ایده پردازی ، با به کارگیری دانش و تخصص طراحی لوگو طرح منتخب را در نرم افزارهای طراحی پیاده سازی و اجرا می کنند.
انواع طراحی لوگو
-
طراحی لوگوی نوشتاری (لوگو تایپ)
-
طراحی لوگو مونو گرام
-
طراحی لوگو ترکیبی
-
طراحی لوگو نماد
طراحی لوگو نوشتاری (لوگو تایپ)
در طراحی لوگو تایپ از فونتهای معمول در طراحی لوگوی نوشتاری استفاده نمیشود، بلکه طراح لوگو سعی میکند لوگوی نوشتاری را با طراحی خاص و ویژهای ایجاد نماید، تا حروف برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار شوند.در این نوع طراحی طراح یک سبک نوشتاری خلق میکند که منحصر بفرد می باشد
طراحی لوگو منو گرام
لوگو مونوگرام به عنوان یک طراحی لوگو خاص در نظر گرفته میشود، این نمونه از لوگو زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که نام برند بسیار طولانی باشد و خلاصه سازی نام نتواند مفهوم کلی آن را منتقل کند. در طراحی لوگو از حروف اولیه یا خلاصه شده نام برند، جهت طراحی لوگو مونو گرام استفاده میشوند. از میان لوگوهای مونو گرام میتوان به لوگو اچ پی، وردپرس و ال جی اشاره کرد.
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی میتوان از متن و نماد (تصویر) در کنار یکدیگر استفاده کرد، تا قدرت انتقال مفهوم قویتر باشد. در طراحی لوگوهای ترکیبی از حروف نام شرکت و نما تصویری اختصاصی مرتبط با محصولات شرکت استفاده میشود، تا لوگوی طراحی شده در نظر مشتری جذاب و منحصر به فرد به نظر برسد و بیانگر عملکرد کلی برند باشد.
طراحی لوگو نماد
طراحی لوگو نماد بیشترین توجه به سمت ظاهر و شکل لوگو منعطف میشود، زیرا این طراحی لوگو باید به گونهای صورت بپذیرد که تمامی اشخاص قادر به تشخیص آن باشند. به عنوان مثال نماد (آرم) خودروهایی مانند :آئودی،هیوندا،سوزوکی،کیا و…. و لوگوهای طراحی شده برنامههایی مانند اپل و اندروید، از نمونه لوگوهای نماد هستند. لوگوی نمادین باید با محصول عرضه شده ارتباط معنایی قوی داشته باشد و نام محصول را در ذهن همگان ماندگار کند.
پیشنهاد مقاله مطالعه کنید
طراحی رابط کاربری UI در اصفهان توضیحات مقاله
صفحه اختصاصی طراحی لوگو نمونه کار های لوگو